به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباط مردمی دکتر محمدرضا احمدی سنگری" نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام: اظهار داشت: با شیوع کرونا آموزشهای حضوری لغو شد و با استفاده از آموزشهای مجازی علمآموزی در جامعه تداوم پیدا کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه آموزش مجازی نمیتواند جای آموزش حضوری را بگیرد اما باید از هر امکانات و روشی استفاده کرده و علمآموزی را متوقف نکنیم.
احمدی با بیان اینکه مهارتآموزی یکی از اولویتهای اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است تصریح کرد: تدریس در فضای آنلاین شتاب اجرای برنامههای مهارتآموزی دانش آموزان و دانشجویان را با کندی روبهرو کرد.
وی گفت: کمیسیون تلاش دارد تا منابع و کتابهای دانشآموزان و دانشجویان را به سمت مهارتآموزی سوق دهد و به دنبال این هستیم که افراد پس از فارغالتحصیلی به جای جستجو برای شغل مناسب، آینده شغلی مشخصی داشته باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که فارغالتحصیلان خود یک کارفرما و کارشناس باشند و حتی افراد دیگر را نیز بهکارگیری کنند.
وی ابراز داشت: این موضوعات در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بحث و بررسی است و منابع و کتب دانشآموزان و دانشجویان، آینده شغلی و بودجه مربوط به این امر در کمیسیون مورد بررسی است.
احمدی با بیان اینکه فارغالتحصیلان باید علاوه بر مدرک مهارت نیز داشته باشند گفت: بودجه مربوط به پارک علم و فناوری و مباحث دانش بنیان بودجه قابل قبول و خوبی نسبت به سالهای گذشته است.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات ترافیک رشت افزود: جلسات زیادی در مورد حمل و نقل، ترافیک شهری، بین شهری و برون شهری برگزار شده و طرحهای مختلفی نیز ارائه شده است.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تأکید ما بر این است که مانع از اجرای طرحی شویم که نتیجهای ندارد همچنان که در گذشته اجرای طرحهایی تنها موجب هدر رفت بیتالمال شد.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر طرحهای مختلفی در حوزه رفع مشکلات ترافیکی رشت مطرح بوده و در حال بررسی است.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به بافت فیزیکی شهر رشت بررسی و اجرای طرح کمی زمانبر است اما نمایندگان استان گیلان در مجلس و سایر مسئولان پیگیر این بحث هستند.
خبرگزاری تسنیم